WIADOMOŚCI

Whiting: Honda wykorzystała przepisy w Spa
Whiting: Honda wykorzystała przepisy w Spa
Charlie Whiting, delegat techniczny FIA przyznał, że zagrywka Hondy mająca na celu wymianę w Belgii większej liczby silników niż potrzebowała stanowiła wykorzystanie zmienionych przepisów.
baner_rbr_v3.jpg
Kuriozalne kary za wymianę podzespołów silnika V6 turbo sprawiły, że na Formułę 1 sypała się krytyka ze strony fanów. FIA przychyliła się więc do propozycji zmian w tym temacie i w połowie sezonu zawodnicy niezależnie od wysokości kary mogli zostać przesunięci jedynie na koniec pól startowych.

Łączna suma kar nałożonych w Spa na kierowców McLarena wynosiła aż 105 pól startowych, głównie za sprawą dodatkowej, drugiej wymiany silnika w sobotę.

„Naszą strategią było uzyskanie większej liczby silników, abyśmy mogli mieć czystszą drugą część sezonu” mówił dyrektor zarządzający McLarena, Jonathan Neale.

Charlie Whiting zapytany o to czy McLaren nie naruszył nowych przepisów, odpierał: „FIA zwracała uwagę na takie konsekwencje zmiany Grupie Strategicznej F1.”

„Niemniej mieliśmy wrażenie, że negatywne komentarze z niemal wszystkich stron na temat systemu punktowego z dodatkowymi karami podczas wyścigu uderzały w sport jeszcze bardziej.”

„Oczywiście zasady zostały napisane w dobrej wierze, a nie po to, aby prowokować strategie na jakie zdecydowała się Honda.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

13 KOMENTARZY
avatar
nonam3k

28.08.2015 10:44

0

FIA dała hondzie palec zmieniając regulamin , Honda zamiast wziasc palec i podziękować wzięła cała rękę i jeszcze sie z tym panoszą hahaha


avatar
mcjs

28.08.2015 10:59

0

Nic tylko "braść".


avatar
ChrisDeFirenze

28.08.2015 11:01

0

Dlaczego niby? Po co im bardziej dowalać? Nie ma to sensu. Bolid mają do d***, to trzeba przyznać, nic w tym roku nie ugrają, w przyszłym pewnie też nie.. Przynajmniej u nich jest tak, jak powinno być pod względem ilości silników na sezon - więcej.


avatar
wro40i4

28.08.2015 11:07

0

Cały ten cyrk, ustawiony jeszcze przed 2014 r. pod Mercedesa, nikomu się nie podoba. Zawsze był jakiś faworyt, a lata dominacji Ferrari, czy też później RedBull'a też wiązały się z kilkoma "niejasnymi" i najdelikatniej mówiąc nie fair decyzjami dotyczącymi zmian regulaminu, ale od samego początku gdy podjęto decyzję dotyczącą zmiany silników na V6 o określonej specyfikacji, jasne było kto jest do tego przygotowany. Mercedes jeszcze przed tymi zmianami prowadził zaawansowane prace nad takimi silnikami.. Nie jestem anty-fanem mercedesa, tak jak pisałem dotyczyło to w przeszłości ferrari, red bull'a, czy też odwrotnie - "udupiano" określone zespoły pomimo braku niezgodności z regulaminem (patrz sześciokołowy Tyrrell, Brabham BT46 "Fan Car" z 1978). Nie wspomnę co miało miejsce w 1994 r. kiedy to zabroniono zespołom korzystania z CVT, co bardzo mocno uderzyło w zespół Williams. Jednym słowem - KASA MISIU, KASA...


avatar
dexter

28.08.2015 13:34

0

@wro40i4 Plany wprowadzenia nowej generacji silnika V6 do F1, lezaly co najmniej od 2007/2008 w szufladach producentow. W tamtych czasach glownym producentem silnika ktory apelowal o zmiane przepisow byl koncern samochodowy Renault, a nie Mercedes. Bez zmian przepisow z duzym prawdopodobienstwem nie byloby ani Renault, ani Mercedesa, ani koncernu Honda w F1 - ktory apropos tylko tak na boku mowiac (patrzac na sama historie) posiada ogromne doswiadczenie w budowie silnika Turbo.


avatar
RyżyWuj

28.08.2015 13:34

0

@1 "wziąć" nie "wziąść". Nie pisz ze słuchu jak jakiś wiejski Janko Muzykant i najlepiej naucz tych, co do ciebie tak mówili.


avatar
RyżyWuj

28.08.2015 13:40

0

A do tematu... Dobrze, że ktoś to w końcu publicznie powiedział. Żenada Hondy jest już tak wielka, że uderza nie tylko w nią samą, ale i w cała dyscyplinę. Są pośmiewiskiem technologicznie i organizacyjnie, a teraz dochodzi do tego duch sportowy i fair play. Jak na koniec sezonu jakiś japoński cesarz nie przebiegnie po stole z mieczem samurajskim skracając o głowę kilku menedżerów na odprawie, to będę bardzo rozczarowany.


avatar
maras78

28.08.2015 14:03

0

@7 rzeczywiście może Honda może mieć nie najgorszy silnik spalinowy a problem tkwi w ERS? Na SPA nie mieli już długo przed zakończeniem okrążenia doładowania z systemu odzyskiwania energii.


avatar
MIchalk001

28.08.2015 19:09

0

@wro40i4 Tyrrell zrezygnował z sześciokołowego bolidu, ze względu na nierozwijanie przednich opon przez producenta i ciężkie przednie zawieszenie.


avatar
Skoczek130

28.08.2015 22:43

0

@dexter - i prawdopodobnie mielibyśmy dużo lepsze wyścigi i mowa o "kryzysie F1" nie miałaby miejsca. ;)


avatar
Skoczek130

28.08.2015 22:45

0

@wro40i4 - niestety, ale F1 to biznes dla bogatych grup, które decydują, co ma w niej być. Tak na prawde to potentaci rządzą w tej serii. Póki sie to nie zmieni, dalej to tak bedzie wyglądać. ;) Pzdr


avatar
dexter

29.08.2015 04:15

0

@Skoczek130 Aby Cie zrozumiec to musze wiedziec o jakim kryzysie w ogole piszesz? Z pewnoscia nie na temat wyscigow, poniewaz bez przesady, tutaj nie ma na co narzekac.


avatar
Skoczek130

29.08.2015 23:27

0

@dexter - stawka zdecydowanie za bardzo sie rozjechała...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu